To sterowiec. To samolot. Nie, to stypendium. Hybrydowy sterowiec, który łączy cechy samolotów i sterowców w maszynę latającą zasilaną energią słoneczną, jest pierwszym tego rodzaju statkiem powietrznym, który uzyskał rządowe zezwolenia regulacyjne i latał z prawdziwym pilotem.
Solarship, opracowany przez firmę Solar Ship Inc. z siedzibą w Toronto, jest prawdziwym samolotem hybrydowym, który zyskuje zarówno na wyporze gazowym, jak i aerodynamicznym. Jego konstrukcja statku-skrzydła zapewnia dużą powierzchnię dla generujących energię ogniw słonecznych, umożliwia krótkie starty i lądowania oraz umożliwia długi, samowystarczalny lot. Stypendium może przewozić ludzi i fracht bez konieczności korzystania z paliw kopalnych, dróg lub pasów startowych, co czyni go idealnym do podróży i wysyłki do i z odległych obszarów.
Obecny prototyp zostanie skomercjalizowany jako Caracal, spółka zajmująca się dostarczaniem materiałów medycznych oraz na potrzeby rynków wywiadu, nadzoru i rozpoznania (ISR). Wkrótce pojawią się dwa większe modele - Chui, który jest przeznaczony dla średnich rynków towarowych, oraz duży Nanuq, który zostanie zbudowany jako wielozadaniowy frachtowiec.
Według dyrektora generalnego Jaya Godsalla przekształcenie spółki z fajnego pomysłu w opłacalny komercyjnie środek transportu wymaga wydajnej i niezawodnej platformy programistycznej. „Wielu naszych inżynierów znalazło nas ze względu na zamiłowanie do tego produktu”, przypomina Godsall. „Gdy przyszedł czas na współpracę z globalnymi partnerami, zapytaliśmy:„ Jaki jest popularny format projektowania, który ludzie lubią? ” Rozbrzmiewająca odpowiedź naszych inżynierów młodych pistoletów brzmiała: SOLIDWORKS. Organizujemy kolektywną inteligencję wielu współpracowników, aby rozwinąć stypendium, a SOLIDWORKS okazał się odpowiednią platformą do wspierania współpracy. ”
Solar Ship wybrał rozwiązania SOLIDWORKS, ponieważ są one łatwe w użyciu, niezawodne i zapewniają możliwości projektowania, symulacji, wizualizacji, komunikacji i zarządzania danymi produktu (PDM) w zintegrowanym środowisku. Firma wdrożyła SOLIDWORKS Standard, SOLIDWORKS Professional i SOLIDWORKS Premium; SOLIDWORKS Simulation, SOLIDWORKS Simulation Premium i SOLIDWORKS Flow Simulation analiza; SOLIDWORKS Enterprise PDM (EPDM); SOLIDWORKS Ocena wpływu na środowisko; oraz SOLIDWORKS Composer ™ oprogramowanie do komunikacji technicznej.
ZAPEWNIENIE BEZPIECZNEJ PRACY
Dzięki SOLIDWORKS Solar Ship przyspieszył rozwój, jednocześnie skupiając się na bezpieczeństwie. Dzięki SOLIDWORKS Simulation do analizy strukturalnej i SOLIDWORKS Flow Simulation do obliczeniowej analizy dynamiki płynów (CFD), inżynierowie Solar Ship badali wcześniej niezbadane koncepcje lotnicze z wykorzystaniem symulacji komputerowych, umożliwiając im szybkie opracowywanie innowacji w celu spełnienia unikalnych wymagań tego typu statków powietrznych.
„Ponieważ mamy do czynienia z wieloma pierwszymi zasadami, zdecydowaliśmy się zastosować większe współczynniki bezpieczeństwa niż zwykle”, wyjaśnia projektant przemysłowy Andrew Leinonen. „Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze, dlatego naprawdę wykorzystujemy narzędzie SOLIDWORKS Simulation FEA [analiza elementów skończonych], aby lepiej zrozumieć wydajność i bezpiecznie przyspieszyć rozwój.”